10 Mayıs 2011 Salı

Ek Gıdaya Yeni Başlayanlar için Alternatif Bebek Kahvaltısı

Ek gıdaya başlandımı kahvaltıda ne yedirelim?Hep aynı şeyler mi hazır gıda kullanmak istemiyorum ama ne verebilirim gibi sorular kafamızı kurcalayabilir..
Klasik kahvaltı yumurta,peynir,bebe bisküvisi anne sütü veya mama karışımıdır çoğu kez..Peynir olarakta yumusak labne tercih edilir fakat bebeğime labne vermeyi planlarken  gıda mühendisi annelerin bebekler için çok önermediklerini gördüm.Tabi bendeki hazır gıda fobisi de ayrı bir dert..
Herseyi evde yapmaya imkan yok ama yapılabilcek bir kaç tarif ekledim:))
Evde lor yapmakta cok sıkıntılı bir iş değilmiş.Bebe bisküvisinide haftasonu yapıp butun hafta yetecek şekilde kavanozda muhafaza ediyorum.Bebe bisküvisinin tam kıvamını bulmam birkaç pişirmeden sonra oldu,bizde bebeğimizde cok sevdi.Yinede cok sert olursa bira ıslatıp blendır ile ufalayabilirisiniz..Yeni başlayanlar için birkaç farklı tarif..
Kahvaltı Muhallebisi

2 adet günkurusu kayısı
½ ceviz
1 adet Erik kurusu
2 tatlı kaşığı pirinç unu
1 dilim elma(isteğe göre kuru üzüm veya muzda ilave edilebilir)
Malzemeler cezveye konur uzeri suyla kaplanacak şekilde haşlanır,blendır ile püre haline getirilir
Pirinç unu ile koyulaştırılır.Ocaktan alınır 50 cc mama veya anne sütü ile karıştırılıp verilir.
Not:Katılan malzemeler tek tek az az öncesinde denenir,bebekte allerji oluşturmazsa verilmeye devam edilir.



Bebek Bisküvisi

2 çay bardağı tam buğday unu
1/2 çay bardağı irmik
2 çay bardağı pirinç unu
4 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı pekmez
1 tatlı kaşığı kayısı püresi( kuru kayısıyı sıcak suda beklet, rondodan geçir)(isteğe bağlı)

bütün malzemeler kurabiye yaparmış gibi yoğurulur(öneri: unun yarısını malzemeye karıştırın diğer yarısını hamurun kıvamına göre yavaş yavaş aldığı kadar ekleyin) kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir.. istenilen kalınlıkta kesilir. eğer kahvaltısında erimesini istiyosanız çok ince olmaması gerekiyor.  pişirirken de önerilen 175 derece de 20 dakika pişiriliyor. Ama dikkat etmek gerekiyor ki kurumasın.15 dk dan itibaren kontol edin.Daha tatlı olsun istersen pekmezi arttırabilirsin. fazla pişerse kuruyor o zaman baba kurabiyesi oluyorJ
Evde Süt kesiği yapımı
Bir kg süt(pastörize süt kullanıyorum)  kaynama noktasına gelmeden yarım limon suyu eklenir kaynatılır.Süt kesilir sonrasında tel süzgeçten geçirilir.

Evde Lor yapımı
MALZEMELER
4  litre peynir altı suyu( sütü kaynama noktasına gelince yarım limon ekleniyor kaynatılıyor süt kesilip süzülüyor,alt suyu kullanılıyor)
1 su bardağı yoğurt (ekşi olursa daha iyi sonuç verir)
-Peynir altı suyunuzu tencereye koyup kaynamaya bırakın.
-Kaynamaya başladığı anda yoğurdunu döküp yenide kaynamaya çıkana kadar bekleyin.Kaynamaya başlayınca altını kapatın,1 saat kadar bekleyin ki,kesilen lor tamamen üstte biriksin.Üstte biriken loru kevgirle bir süzeğe alın yada suyuyla beraber süzeğe dökün.1-2 saat sonra lorunuz hazır afiyet olsun.
 Evde Yoğurt Yapımı
200 ml sütü(pastörize süt kullanıyorum) hafif ılıtıp, bir çay kasığı kadar yogurtla karıştırıyorum,sarıp kış ise kalorifer yanında süper oluyor.yoksa oda ısısında yaklaşık 5 saat sonra buzdolabına kaldırabilirsiniz.Kabızlık şikayeti varsa propiyotikli yogurt ile de mayalayabilirsiniz.Önerilen günlük taze yapılması,ben hergün mayalayamadım ama buzdolabında ikigünde tüketecek şekilde ayarladım.Yine kahvaltısınada yogurt ekleyebilirsiniz..
İçinde anne olan hersey güzel olmakta:)) yoğurtu anne sütünden de yapabilirsiniz

3 yorum:

  1. bisküviyi yaptım..çok güzel oldu...oğlumun süt alerjisi olması sebebi ile tereyağı yerine zeytinyağı ile yaptım...teşekkürler jülide...:)

    YanıtlaSil
  2. Tarifler çok güzel bebe bisküvisini mutlaka deneyeceğim çünkü hazır almak istemiyorum.teşekkürler.

    YanıtlaSil