23 Eylül 2012 Pazar

Okul zamanı Anne evde mi?İşte mi??


   Şu sıralar çevremde okula yeni başlamış çocukların anneleri var..Onları gözlemlerken gelecekle ilgili kendimi sorgularken buldum..Oğlum okula başladığında; okula gideren   uğurlamak  onu karşılamak istiyorum..Yine aynı şekilde kurslara kendim bırakmak&almak istiyorum.Okuldan geldiğinde heyacanla okul anılarını ilk bana anlatsın istiyorum..
Çocukları ilkokula başlayan iki arkadaşım iki hafta izin aldılar, izin dönüşü pazartesi nasıl başlayacaklarının sıkıntısındalar..Bir arkadaşım yakınlarındaki bir devlet okulu koşulları ve oğretmenini çok sevmesine karşın mesai saatleri uymadığı için özel başka bir okula içine tam sinmeyerek göndermek zorunda kaldı.Yine izinli bir arkadaşım ergenlik çağındaki çocukları okuldan gelmeden önce çayı ve atıştırmalık bir şeyleri hazırladığını,çocuklarının bundan çok hoşnut olduğunu  iletişimlerinin çok arttığını söylemekte..
Tabi bir gerçekte mevcut  ki MADDİ &MANEVİ  çalışma zorunluluğu..Mesleğimi çok seviyorum,çok emek verdim.Çalışmak benim psikolojik olarak çok rahatlatmakta.İş ortamının bir enerjisi var.İnsanlarla iletişim benim daha verimli bir insan olmamı sağlıyor.Birde maddiyatı var tabiki  Eşimle ikimizde memur çocuklarıyız,aileden kalan tek miras diplomalarımız ,herşeyimizi  çalışarak kendimiz yapmaktayız .Sonuçta çok lüks zevklerimiz olmasada belli bir yaşam standartlarımız var.Tabi oğlumuz büyüdükçe masraflar artmakta.
Bu yüzden karar verdim.Daha esnek saatlerde partime çalışabileceğim,aynı zamanda mesleğimden de uzaklaşmayacağım hatta sağlık ile ilişkili,gelir düzeyimi koruyacağım(artabilirde sorun değil;) alternatif bir şeyler  yaratmalıyım..Bunun temellerini şimdiden atıp 3-4 yılda hayata tam olarak geçirmeliyim..Hiç bir şeyin emeksiz,kolay olmayacığının bilincindeyim.Eğer sonuç emeklerimin karşılığını verecekse neden olmasın?

Bunu başarmış süper anneler ile de tanıştım bu arada…Onlarlada çalışmaya başladık...Belki onların yoluyla&onlara ek belki  kendi farklı alternatiflerimle yola devam ederim..Belki sizde aynı düşüncelerdesinizdir,bize katılmak istersiniz.Yada siz bunu farklı yollardan başarmış ve başarı hikayeleriniz vardır,bizimle paylaşırsınız....
Sevgilerimle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder